Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou prezentovány výsledky sledování současných postojů studující mládeže středních a vysokých škol vČeské republice ke zdravotně postiženým a ke společnému vzdělávání postižených jedinců s intaktními v běžných školách. Sledování bylo provedeno v rámci výzkumného projektu GAČR ?Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání? Květoňové a kol. K dotazníkovému šetření byla v první fázi použita škála ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)?. Škála pomáhá zkoumat řadu témat spojených se společným vzděláváním osob intaktních a osob se zdravotním postižením, např. chování integrovaných žáků ve třídě, jejich vzdělávací možnosti, výhody a nevýhody jejich integrace, postoje a vytíženost pedagogů v souvislosti s jejich začleněním do běžných škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of Secondary School and University Students towards Inclusion Processes in Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents results of a survey focused on youth studying in high schools and universities within the Czech Republic. The attitudes towards people with special needs and towards joint education of persons with and without disability in mainstream schools were investigated. The survey was carried out within the research project of Grant Agency of the Czech Republic ?Special education in conditions of inclusive education? by Květoňová et al. The scale ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)? was used in the first phase of the project. This scale helps to investigate various themes connected with joint education of people with and without disability, e.g., behaviour of pupils integrated in the mainstream classroom, their educational possibilities, the positives and negatives of their integration, the attitudes and load of educators in connection with their integration into mainstream schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.

  • ISBN

    978-80-7315-189-8

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    443

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly