Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou prezentovány výsledky sledování současných postojů studující mládeže středních a vysokých škol vČeské republice ke zdravotně postiženým a ke společnému vzdělávání postižených jedinců s intaktními v běžných školách. Sledování bylo provedeno v rámci výzkumného projektu GAČR ?Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání? Květoňové a kol. K dotazníkovému šetření byla v první fázi použita škála ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)?. Škála pomáhá zkoumat řadu témat spojených se společným vzděláváním osob intaktních a osob se zdravotním postižením, např. chování integrovaných žáků ve třídě, jejich vzdělávací možnosti, výhody a nevýhody jejich integrace, postoje a vytíženost pedagogů v souvislosti s jejich začleněním do běžných škol.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of Secondary School and University Students towards Inclusion Processes in Education
Popis výsledku anglicky
The chapter presents results of a survey focused on youth studying in high schools and universities within the Czech Republic. The attitudes towards people with special needs and towards joint education of persons with and without disability in mainstream schools were investigated. The survey was carried out within the research project of Grant Agency of the Czech Republic ?Special education in conditions of inclusive education? by Květoňová et al. The scale ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)? was used in the first phase of the project. This scale helps to investigate various themes connected with joint education of people with and without disability, e.g., behaviour of pupils integrated in the mainstream classroom, their educational possibilities, the positives and negatives of their integration, the attitudes and load of educators in connection with their integration into mainstream schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.
ISBN
978-80-7315-189-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Počet stran knihy
443
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—