Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222195" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu ?Opinions Relative to Integration (ORI)?. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci ? u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    One of barriers to social inclusion seems to be the negative peer attitudes towards students with special educational needs. The aim of authors was to investigate the prevailing attitudes of university students towards integration of people with specialeducational needs within the mainstream schools. The participating 346 university students filled in the Opinions Relative to Integration scale (ORI). The data analysis confirms prevailing positive attitudes towards integration of students with special educational needs ? participating women were more positive in their attitudes than men. The university students also believe that integration of students with special educational needs will be beneficial for their peers without disability. However the participants were critical towards readiness of teachers for integration within the mainstream schools setting. The results are discussed in the context of international research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vytváření sociálních sítí

  • ISBN

    978-80-248-2117-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB-TUO

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    11. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku