Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222195" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222195 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu ?Opinions Relative to Integration (ORI)?. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci ? u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs
Popis výsledku anglicky
One of barriers to social inclusion seems to be the negative peer attitudes towards students with special educational needs. The aim of authors was to investigate the prevailing attitudes of university students towards integration of people with specialeducational needs within the mainstream schools. The participating 346 university students filled in the Opinions Relative to Integration scale (ORI). The data analysis confirms prevailing positive attitudes towards integration of students with special educational needs ? participating women were more positive in their attitudes than men. The university students also believe that integration of students with special educational needs will be beneficial for their peers without disability. However the participants were critical towards readiness of teachers for integration within the mainstream schools setting. The results are discussed in the context of international research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vytváření sociálních sítí
ISBN
978-80-248-2117-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠB-TUO
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
11. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—