Přístupy k podpoře zdraví v pedagogické teorii a v praxi kurikulární reformy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222247" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k podpoře zdraví v pedagogické teorii a v praxi kurikulární reformy
Popis výsledku v původním jazyce
Stať je zaměřena na proměnu vzdělávání v oblasti podpory zdraví, kterou prostřednictvím rámcových vzdělávacích programů přináší do škol kurikulární reforma. Upozorňuje na problémy při implementaci vzdělávacího oboru výchova ke zdraví do školního kurikulaa do každodenní praxe školy. Na základě výsledků výzkumné sondy sledující současný stav edukace v dané oblasti jsou předloženy návrhy k možnému řešení situace. Předpokladem jsou změny v učitelských studijních programech, rozvíjení oborové didaktiky a motivace k celoživotnímu vzdělávání učitelů v oboru výchova ke zdraví.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Health Promotion in Pedagogical Theory and Curricular Reform Practice
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on education transformation in the field of health promotion. The transformation is applied in schools by means of general educational programs developed within the curricular reform. The paper draws attention to problems accompanying integration of health education specialization into school curriculum and into everyday school practice. Based on outcomes of a survey exploring current situation in the educational specialization, possible solutions are suggested. The preconditionis to adopt changes in teaching study programs, to develop specialized didactics and to motivate teachers to lifelong education in the health promotion field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola v proměnách: Učitel - žák - učivo
ISBN
978-80-7318-904-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
4. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—