Mahara - Open source portfolio v praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222256" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mahara - Open source portfolio v praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Ve světě běžně užívaná elektronická portfolia se do tuzemského školního prostředí dostávají jen velmi obtížně. Brání jim řada významných faktorů, mezi něž patří zejména licenční politika jednotlivých softwarových produktů, jejich implementace a následnáspráva. Právě tento aspekt může být rozhodující. Řešením mohou být systémy vyvíjené na základě tzv. otevřeného zdrojového kódu. Jedním z nich je pak projekt Mahara, který vznikl za podpory novozélandské vlády. Právě ten se na rozdíl od jiných vyznačuje svou účelností i jednoduchostí, a proto byl v letošním roce nasazen na veřejně dostupném portálu UMÍM.TO (www.umim.to). Příspěvek stručně popisuje systém Mahara a zmiňuje konkrétní možnosti jeho využití v oblasti vzdělávání i perspektivu jeho dalšího vývoje.
Název v anglickém jazyce
Mahara - Open source portfolio in practice
Popis výsledku anglicky
In the world of commonly used electronic portfolios into domestic school environment is very difficult to get. Prevents them many important factors, including, in particular the licensing policies of software products, implementation and subsequent administration. This aspect can be decisive. Solution systems may be developed on the basis of the so-called open source code. One of them is the Mahara project, which was supported by the New Zealand government. Now that, unlike the other characterized by its simplicity and effectiveness, and so was this year deployed in a publicly accessible portal UMÍM.TO (www.umim.to). The contribution briefly describes the system and refers to specific Mahara its possible use in the field of education and prospects of its further development.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Bratislava
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
50
Počet zahraničních účastníků
5
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce