Learning to learn in specialist language preparation at schools of higher education and universities using hard copies and online versions of European Language Portfolio
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63010" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Lernen lernen im studienbegleitenden Fremdsprachenunterricht an Hochschulen und Universitäten mithilfe von gedruckten und elektronischen Versionen des Europäischen Sprachenportfolios
Popis výsledku v původním jazyce
Durch beschränkte Anzahl der Kontaktstunden des studienbegleitenden Fremdsprachunterrichts wird die Notwendigkeit der Transferfähigkeit der erworbenen Lernstrategien in weitere Gebiete des Studien- und Berufslebens erhöht. Individuelle Vorbereitung wirddurch Lernplattformen im Internet z.B. mittels LMS MOODLE oder MAHARA unterstützt. Bei der Arbeit mit dem Europäischen Sprachenportfolio erweisen sich seine E-Versionen lebensfähiger zu sein als die gedruckten. Beide Typen erfordern eigene Wissenserarbeitung, nur Wissensvermittlung reicht nicht.
Název v anglickém jazyce
Learning to learn in specialist language preparation at schools of higher education and universities using hard copies and online versions of European Language Portfolio
Popis výsledku anglicky
A limited number of contact teaching hours of specialist language preparation raise the necessity to transfer obtained learning strategies to other areas of study and professional life. Individual preparation is enhanced by internet support using LMS Moodle or MAHARA platform. When working with European Language Portfolio, its online versions prove to be more viable than its hard copies. Both types require a method of self-approach to knowledge, a mere mediation of knowledge is inefficient.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal.
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
94-102
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—