Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdy chyba není chyba

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10082154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10082154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kdy chyba není chyba

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se z hlediska didaktického věnuje problematice výkladu významu ve výkladových slovnících. V souladu se současnými trendy patří práce se slovníky mezi základní činnosti ve výuce českého jazyka. Autoři upozorňují na problémy spojené se zastaráváním slovníků a s proměnami slovní zásoby českého jazyka, na něž může učitel při práci se slovníkem ve výuce českého jazyka pro rodilé mluvčí i pro cizince narazit.

  • Název v anglickém jazyce

    When a Mistake Is not a Mistake

  • Popis výsledku anglicky

    This text concerns with the problem of explaining word meaning in monolanguage dictionaries belongs to basic activities in Czech language education. The authors warn against problems connected with the going out of dictionaries and with the transformation of wordstock, something a teacher can meet when working with a dictionary in Czech language classes - not only for native speakers, but for foreigners as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus