Learning in Europe - learning for Europe?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10050482" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10050482 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning in Europe - learning for Europe?
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter analyses concepts of Europe and learning firstly, futher deals with changing paradigm of education. The role of education in the process of European integration and the policy of European Union is pointed out. Europeanization is discussed from the view of implementation of key competencies in national curricula giving examples from the Czech case.
Název v anglickém jazyce
Learning in Europe - learning for Europe?
Popis výsledku anglicky
The chapter analyses concepts of Europe and learning firstly, futher deals with changing paradigm of education. The role of education in the process of European integration and the policy of European Union is pointed out. Europeanization is discussed from the view of implementation of key competencies in national curricula giving examples from the Czech case.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Plurality of Europe : Identities and Spaces
ISBN
978-3-86583-486-7
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
678
Název nakladatele
Leipziger Universitätsverlag
Místo vydání
Leipzig
Kód UT WoS kapitoly
—