Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher turnover: what can we learn from Europe?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F21%3A00542093" target="_blank" >RIV/67985998:_____/21:00542093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1111/ejed.12429" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/ejed.12429</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12429" target="_blank" >10.1111/ejed.12429</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher turnover: what can we learn from Europe?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Shortages of qualified teachers in primary and secondary education are very common in almost all European countries and in the US. Since high quality teachers are usually the most likely to leave, much attention has been focused on teacher turnover. Retaining the best teachers can help to ameliorate teacher shortages. Using data from the Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE), this paper examines the rates and characteristics of teacher turnover across European countries. Though the numerical rates of teacher turnover have followed similar patterns, countries are very individual in other respects, including the types of positions teachers hold and how they are appraised. Moreover, from the early 1990s, Eastern European countries experienced economic transitions that have influenced teacher mobility in the long term. Thanks to SHARE, we can study the occupational trajectories of respondents in nineteen European countries. By identifying those who changed their occupation, we can learn more about teacher turnover, its characteristics across Europe and how it has been affected by economic and political transition.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher turnover: what can we learn from Europe?

  • Popis výsledku anglicky

    Shortages of qualified teachers in primary and secondary education are very common in almost all European countries and in the US. Since high quality teachers are usually the most likely to leave, much attention has been focused on teacher turnover. Retaining the best teachers can help to ameliorate teacher shortages. Using data from the Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE), this paper examines the rates and characteristics of teacher turnover across European countries. Though the numerical rates of teacher turnover have followed similar patterns, countries are very individual in other respects, including the types of positions teachers hold and how they are appraised. Moreover, from the early 1990s, Eastern European countries experienced economic transitions that have influenced teacher mobility in the long term. Thanks to SHARE, we can study the occupational trajectories of respondents in nineteen European countries. By identifying those who changed their occupation, we can learn more about teacher turnover, its characteristics across Europe and how it has been affected by economic and political transition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_013%2F0001740" target="_blank" >EF16_013/0001740: SHARE-CZ+ Národní výzkum stárnutí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education

  • ISSN

    0141-8211

  • e-ISSN

    1465-3435

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    102-116

  • Kód UT WoS článku

    000642194200011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104653704