Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Home education in the post-communist countries : Case study of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077617" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Home education in the post-communist countries : Case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyzes the emergence of home education in European post-communist countries after 1989. The case of the Czech Republic representing the development and characteristic features of home education in the whole region is studied in detail. Additional information about homeschooling in other post-communist countries are provided wherever they are available in order to provide a more comprehensive picture of the issue. The driving forces and history of home education after 1989 are described. Current homeschooling legislation is analyzed with special attention paid to the processes of the legal enrolment of individuals into home education, supervision and assessment of educational results. The article concludes that despite the existence of country-specific characteristics, many features of home education in post-communist countries are similar. These generally include the rather strict regulation and the high importance of schools as both gate-keeping and supervising institution

  • Název v anglickém jazyce

    Home education in the post-communist countries : Case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes the emergence of home education in European post-communist countries after 1989. The case of the Czech Republic representing the development and characteristic features of home education in the whole region is studied in detail. Additional information about homeschooling in other post-communist countries are provided wherever they are available in order to provide a more comprehensive picture of the issue. The driving forces and history of home education after 1989 are described. Current homeschooling legislation is analyzed with special attention paid to the processes of the legal enrolment of individuals into home education, supervision and assessment of educational results. The article concludes that despite the existence of country-specific characteristics, many features of home education in post-communist countries are similar. These generally include the rather strict regulation and the high importance of schools as both gate-keeping and supervising institution

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Electronic Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1307-9298

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus