Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The legal status of home education in post-communist countries of Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123609" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springerlink.com/content/g5j808p1501450wx/fulltext.pdf" target="_blank" >http://www.springerlink.com/content/g5j808p1501450wx/fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11159-012-9298-0" target="_blank" >10.1007/s11159-012-9298-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The legal status of home education in post-communist countries of Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As new laws on education were gradually adopted in post-communist states after 1989, the countries also dealt with the problem of how to include home education in their own legislation. This article investigates the development of legislation on home education in five states of post-communist Central Europe: the Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Poland and Hungary. This analysis of the legal environment for home education confirms on the one hand that these countries' approach is similar in many aspects. Generally, laws tend to regulate home education rather strictly, all home-educated children must be enrolled at some school, and these schools are mandated by the state to serve as supervisory bodies for home-educated children. This legal arrangementputs the parents of home-schooled children in a very subordinate position in relation to the school. Despite these restrictions, however, the states have gradually opened up the option for home education to quite a broad pool of potentia

  • Název v anglickém jazyce

    The legal status of home education in post-communist countries of Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    As new laws on education were gradually adopted in post-communist states after 1989, the countries also dealt with the problem of how to include home education in their own legislation. This article investigates the development of legislation on home education in five states of post-communist Central Europe: the Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Poland and Hungary. This analysis of the legal environment for home education confirms on the one hand that these countries' approach is similar in many aspects. Generally, laws tend to regulate home education rather strictly, all home-educated children must be enrolled at some school, and these schools are mandated by the state to serve as supervisory bodies for home-educated children. This legal arrangementputs the parents of home-schooled children in a very subordinate position in relation to the school. Despite these restrictions, however, the states have gradually opened up the option for home education to quite a broad pool of potentia

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Review of Education

  • ISSN

    0020-8566

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    445-463

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus