Doma, nebo ve škole?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218664" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218664 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/704" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/704</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-4" target="_blank" >10.5817/SP2014-1-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Doma, nebo ve škole?
Popis výsledku v původním jazyce
Devatenácté století je považováno za období vzniku "moderního školství". Ve vyspělých zemích jsou postupně přijímány zákony, jejichž cílem bylo zajistit všeobecné vzdělání pro všechny děti. Tyto zákony ve většině případů ukládaly obcím povinnost zakládatškoly a rodičům povinnost zajistit svým dětem základní vzdělání. Postupem času se vzdělávací povinnost změnila na všeobecnou "školní povinnost" a v průběhu dvacátého století v některých zemích také na povinnou školní docházku. V průběhu druhé poloviny dvacátého století se však znovu začaly intenzivněji objevovat tendence rodičů vzdělávat své děti mimo školu. Cílem této studie je identifikovat důvody, které rodiče vedou k domácímu vzdělávání, a otevřít debatu o vhodnosti či nevhodnosti tohoto způsobu vzdělávání pro dítě i společnost.
Název v anglickém jazyce
At Home or at School?
Popis výsledku anglicky
The 19th century is considered to be the period when "the modern educational system" came into existence.In the course of the 19th century, developed countries gradually adopted laws that were aimed to assure that all children obtained general education.These laws in most cases imposed a duty for municipalities to establish schools and for parents to guarantee that their children obtained education. Gradually the duty which guaranteed children education has been changed so that children obtained education in schools and obligatory school attendance was implemented in the educational system during the 20th century in some countries. In the second half of the 20th century, some parents started again to educate their children out of schools. The aim of this paper is to identify the reasons which have led parents to adopt home education and to start a debate about suitability or unsuitability of this type of education for both children and the society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
65-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—