Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077852" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha zakládá pedagogickou interpretaci práv dítěte jako právo na dětství v osobnostně rozvíjejícím pojetí vzdělávání dětí. Cílem je zprostředkovat porozumění těmto právům ve shodě s jejich ideovým, hodnotovým a praktickým vzdělávacím významem. Prvá část, Práva dítěte ? součást pojetí dětství, mapuje vymezení dětství včetně odkazů symbolických, historické rekonstrukce pohledu na dětství, filozoficko-antropologické výklady, psychologické ukotvení pojetí dětství v konceptu celistvé osobnosti, tematizaci dětství pohledem sociologie. Druhá část, Vzdělávání v právech dítěte ve škole, je zacílena na pojednání vlivu konceptu dětských práv na vzdělávání dětí obecně, včetně etiky učitelství, a na základní principy práce s právy dítěte ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Child´s Rights in Education ? Appeal for Teachers
Popis výsledku anglicky
The book is a corner stone for pedagogic interpretation of children rights such the right for childhood from the point of view of education the child as a developing personality. This study is aimed to mediate the concept such rights in co-existence withtheir ideal, valuable and practical educational meaning.The first part, Child´s Rights ? Co-part of the Concept of Childhood, maps definition of childhood including symbolic reference, historical reconstructions of childhood concept, philosophical and anthropological explanations, psychological stabilization of childhood in the concept of integral and personal concept of a human and thematisation of child and childhood from the point of view of sociology.The second part, Education in Child´s Rights atSchool, aims at influence of child´s rights concept on education in general, including ethics of teacher´s profession, and on basic principles of working with child´s rights during the educational process.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-468-6
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—