Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077852" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha zakládá pedagogickou interpretaci práv dítěte jako právo na dětství v osobnostně rozvíjejícím pojetí vzdělávání dětí. Cílem je zprostředkovat porozumění těmto právům ve shodě s jejich ideovým, hodnotovým a praktickým vzdělávacím významem. Prvá část, Práva dítěte ? součást pojetí dětství, mapuje vymezení dětství včetně odkazů symbolických, historické rekonstrukce pohledu na dětství, filozoficko-antropologické výklady, psychologické ukotvení pojetí dětství v konceptu celistvé osobnosti, tematizaci dětství pohledem sociologie. Druhá část, Vzdělávání v právech dítěte ve škole, je zacílena na pojednání vlivu konceptu dětských práv na vzdělávání dětí obecně, včetně etiky učitelství, a na základní principy práce s právy dítěte ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Child´s Rights in Education ? Appeal for Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The book is a corner stone for pedagogic interpretation of children rights such the right for childhood from the point of view of education the child as a developing personality. This study is aimed to mediate the concept such rights in co-existence withtheir ideal, valuable and practical educational meaning.The first part, Child´s Rights ? Co-part of the Concept of Childhood, maps definition of childhood including symbolic reference, historical reconstructions of childhood concept, philosophical and anthropological explanations, psychological stabilization of childhood in the concept of integral and personal concept of a human and thematisation of child and childhood from the point of view of sociology.The second part, Education in Child´s Rights atSchool, aims at influence of child´s rights concept on education in general, including ethics of teacher´s profession, and on basic principles of working with child´s rights during the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-468-6

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy