Perspektivy učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10132037" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10132037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Perspektivy učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha je příspěvkem k pojetí osobnostně rozvíjející výuky, která klade nové nároky na profesi učitele. Skládá se ze tří hlavních částí. První část představuje na podkladě edukace obratu učitelství jako zaměstnání, povolání a profesi. Jsou pojednány cílea metody osobnostně rozvíjející výuky i role učitele jako aktéra a žáka jako spoluaktéra edukačního procesu. Druhá část rozvíjí další myšlenku edukace obratu, a tím je přesah člověka. Zamýšlí se nad pojmem transcendování a jeho místem v psychologických problematikách, vývojových meznících dítěte, edukační realitě i u osobnosti pedagoga. Třetí část monografie reflektuje vztah učitele a dítěte v počátcích školní docházky. Tento přelomový okamžik vyžaduje komplexní péči o dítě, aby se stávalo osobností.
Název v anglickém jazyce
Perspectives of teaching profession
Popis výsledku anglicky
The book presents a contribution to the concept of education which develops the personality, but at the same time lays the new demands on the teacher's profession. It consists of three main parts. The first part based on conception of a turning to childeducation presents a teaching as employment, occupation and profession. There are discussed the objectives and methods of this model of education as well as the role of teacher as an actor and schoolchild as co-actor of the educational process. The second part develops another idea related to the conception of a turning to child education - transcendence. There is reflected a term transcendence and its place in psychological issues, child developmental milestones, educational reality and personality ofthe teacher. The third part of the monograph reflects the relationship of teacher and child by the beginning of the school attendance. This for child turning point of its live requires comprehensive care of the child to become a personali
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-596-6
Počet stran knihy
126
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—