Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspektivy učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10132037" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10132037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Perspektivy učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha je příspěvkem k pojetí osobnostně rozvíjející výuky, která klade nové nároky na profesi učitele. Skládá se ze tří hlavních částí. První část představuje na podkladě edukace obratu učitelství jako zaměstnání, povolání a profesi. Jsou pojednány cílea metody osobnostně rozvíjející výuky i role učitele jako aktéra a žáka jako spoluaktéra edukačního procesu. Druhá část rozvíjí další myšlenku edukace obratu, a tím je přesah člověka. Zamýšlí se nad pojmem transcendování a jeho místem v psychologických problematikách, vývojových meznících dítěte, edukační realitě i u osobnosti pedagoga. Třetí část monografie reflektuje vztah učitele a dítěte v počátcích školní docházky. Tento přelomový okamžik vyžaduje komplexní péči o dítě, aby se stávalo osobností.

  • Název v anglickém jazyce

    Perspectives of teaching profession

  • Popis výsledku anglicky

    The book presents a contribution to the concept of education which develops the personality, but at the same time lays the new demands on the teacher's profession. It consists of three main parts. The first part based on conception of a turning to childeducation presents a teaching as employment, occupation and profession. There are discussed the objectives and methods of this model of education as well as the role of teacher as an actor and schoolchild as co-actor of the educational process. The second part develops another idea related to the conception of a turning to child education - transcendence. There is reflected a term transcendence and its place in psychological issues, child developmental milestones, educational reality and personality ofthe teacher. The third part of the monograph reflects the relationship of teacher and child by the beginning of the school attendance. This for child turning point of its live requires comprehensive care of the child to become a personali

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-596-6

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy