Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPECIAL EDUCATION TEACHER PROFESSION IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000102" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://azbuki.bg/uncategorized/ss/" target="_blank" >https://azbuki.bg/uncategorized/ss/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SPECIAL EDUCATION TEACHER PROFESSION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The expert contribution brings knowledge not only about the special education profession itself, but also describes important competencies that are crucial for the performance of the special education profession in the Czech Republic. The mentioned profession is included in the system of helping professions, which have their specificity not only in the context of the demanding performance of the given profession. As part of the presentation of the legislation related to professional requirements, we also discuss the level of personal assumptions, which is based on the personal setting of each special education teacher. The special pedagogue is a key actor in the integratively inclusive process and, thanks to his competences, abilities and personality, he works to shape the next generations and social thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    SPECIAL EDUCATION TEACHER PROFESSION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The expert contribution brings knowledge not only about the special education profession itself, but also describes important competencies that are crucial for the performance of the special education profession in the Czech Republic. The mentioned profession is included in the system of helping professions, which have their specificity not only in the context of the demanding performance of the given profession. As part of the presentation of the legislation related to professional requirements, we also discuss the level of personal assumptions, which is based on the personal setting of each special education teacher. The special pedagogue is a key actor in the integratively inclusive process and, thanks to his competences, abilities and personality, he works to shape the next generations and social thinking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PEDAGOGIKA-PEDAGOGY

  • ISSN

    0861-3982

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    235-248

  • Kód UT WoS článku

    000991537700001

  • EID výsledku v databázi Scopus