Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace : Analýza inteligenčního testu SON-R

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10106093" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10106093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace : Analýza inteligenčního testu SON-R

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zaměřuje na problém selhávání romských, resp. sociálně vyloučených dětí školském vzdělávacím systému. Velké procento těchto dětí má stanovenou diagnózu lehké mentální retardace a končí v praktických (dříve zvláštních) školách - tedy mimo hlavní vzdělávací proud. Výzkum se zaměřil na problematiku diagnostiky těchto dětí, konkrétně na podrobnou analýzu diagnostického testu SON-R. Ten je v České republice jako jeden z mála považován za kulturně nezatížený a využívá se proto mj. i u obtížně testovatelných dětí, včetně dětí socio-kulturně znevýhodněných. Cílem ročního kvalitativního výzkumu bylo zjistit, jak děti ze sociálně vyloučeného prostředí testu rozumějí a jak v kontextu prostředí, v němž žijí, chápou souvislosti nutné pro vyřešení jednotlivých úloh. Analýza dochází k závěrům, že sociálně znevýhodněné děti v testu často selhávají nikoliv z důvodů nedostatečné kognitivní kapacity, ale kvůli odlišnému charakteru výchovy a nižší vzdělanostní tradice v rodině.

  • Název v anglickém jazyce

    Diseas of the powerless: mild mental retardation : The analysis of the intelligence test SON-R

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of the book is the failure of Roma or other socially excluded children in the educational system. The diagnosis of the mild mental retardation is o the great deal of these children is assigned in a high percent of these children and consequently, they move into the practical schools, that is outside the main educational stream. The research aimed on the diagnostic procedures in these children, namely on the detailed analysis of the test SON-R. In Czech republic, the test is taken to be a culture-free one. That is why it is used in hardly testable children including children socially excluded. The objective of the one year qualitative research was to find out how the children from socially exluded environment understand the test and how they,in their living context, understand the presumptions necessary for the solutions of particular tasks. The analysis comes to th conclusion that the reason why the socially excluded children often fail in the test is not the lack of cogniti

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87456-05-7

  • Počet stran knihy

    135

  • Název nakladatele

    Člověk v tísni

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy