Chybami se učíme chyby aneb jak netradičně na diktáty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10104034" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10104034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chybami se učíme chyby aneb jak netradičně na diktáty
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na problematiku psaní diktátů a jiného prověřování pravopisných nástrah českého jazyka na 1. stupni základní školy. Prezentované poznatky z praxe chtějí přiblížit současný stav zmiňované problematiky, obtíže, se kterými se setkávajíučitelé a žáci na 1. stupni základních škol. Nabízí rozmanité způsoby psaní diktátů a zajímavé náměty pro výuku českého jazyka, které nemusí vždy sloužit jako prostředek ke klasifikaci. Učitelé je mohou aplikovat rovněž do výuky žáků s odlišným mateřskýmjazykem. Díky netradičnímu, mnohdy i zábavnému pojetí výuky ztrácejí žáci antipatii k psaní diktátů, odbourávají se jejich časté obavy z českého jazyka a u žáků lze předpokládat zvýšení úrovně pravopisných vědomostí a dovedností.
Název v anglickém jazyce
Errors or mistakes, we learn how unusual the dictation
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the issue of writing dictation and spelling traps examinations of the Czech language at first primary school. The presented findings from the practice they want to bring the current state of the mentioned problems, the difficulties faced by teachers and pupils to 1 grade of primary schools. It offers various ways of writing dictations and interesting ideas for teaching the Czech language, which may not always serve as a means of classification. Teachers can also apply to the teaching of pupils with different mother tongue. Thanks to the unconventional, often funny approach to teaching pupils lose antipathy to writing dictations, frequent break down their fears in the Czech language and students can expect an increase in the level of knowledge and spelling skills
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
133-141
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—