Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chybami se učíme chyby aneb jak netradičně na diktáty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10104034" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10104034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chybami se učíme chyby aneb jak netradičně na diktáty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na problematiku psaní diktátů a jiného prověřování pravopisných nástrah českého jazyka na 1. stupni základní školy. Prezentované poznatky z praxe chtějí přiblížit současný stav zmiňované problematiky, obtíže, se kterými se setkávajíučitelé a žáci na 1. stupni základních škol. Nabízí rozmanité způsoby psaní diktátů a zajímavé náměty pro výuku českého jazyka, které nemusí vždy sloužit jako prostředek ke klasifikaci. Učitelé je mohou aplikovat rovněž do výuky žáků s odlišným mateřskýmjazykem. Díky netradičnímu, mnohdy i zábavnému pojetí výuky ztrácejí žáci antipatii k psaní diktátů, odbourávají se jejich časté obavy z českého jazyka a u žáků lze předpokládat zvýšení úrovně pravopisných vědomostí a dovedností.

  • Název v anglickém jazyce

    Errors or mistakes, we learn how unusual the dictation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the issue of writing dictation and spelling traps examinations of the Czech language at first primary school. The presented findings from the practice they want to bring the current state of the mentioned problems, the difficulties faced by teachers and pupils to 1 grade of primary schools. It offers various ways of writing dictations and interesting ideas for teaching the Czech language, which may not always serve as a means of classification. Teachers can also apply to the teaching of pupils with different mother tongue. Thanks to the unconventional, often funny approach to teaching pupils lose antipathy to writing dictations, frequent break down their fears in the Czech language and students can expect an increase in the level of knowledge and spelling skills

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    133-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus