Boris Tishchenko: worlds of sense in times and Cultures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.lap-publishing.com/catalog/details/store/gb/book/978-3-8465-5547-7/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81-%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87-%D0%A2%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE" target="_blank" >https://www.lap-publishing.com/catalog/details/store/gb/book/978-3-8465-5547-7/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81-%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87-%D0%A2%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Boris Ivanovic Tischenko: miry smislov v prostranstve vremen i kultur
Popis výsledku v původním jazyce
Vokalnaja m?zyka v tvorčestve Borisa Ivanoviča Tiščenko zanimaet značitelnejšee mesto. Pomimo kr?pnych vokalno-simfoničeskich op?sov (simfonija ((Marina}}, Rekviem na stichi A.Achmatovoj, Šestaja simfonija), per? Tiščenko prinadležit pjat ciklov dlja golosa i fortepiano, a takže rjad vokalnych ansamblej dlja dr?gich sostavov. Odnimi iz važnejšich sostavljajuščich koncepcii ((Rekviema}} Achmatovoj-Tiščenko javljajutsja problemy nravstvennosti, borby dobra i zla na pole ljudskich d?š, stol akt?alnye dljaChCh veka, a takže pamjati i večnogo dialoga vremen i stilej. Tiščenko ne tolko č?tko ((pročel}} i ((ozv?čil}} tekst Achmatovoj, no i vysvetil v nem dopolnitelnye smysly, istoričeskie i stilevye associativnye rjady i podteksty. U Tiščenko mnogie proizvedenija strojatsja na osnove vzaimoproniknovenija žanrov. Tak, v vokalnom cikle ((ČERTËŽ}} mnogokratno možno nabljudat obnovlenie i obogaščenie odnogo žanra dr?gim (ved imenno tak podčas os?ščestvljaet sebja poisk novych žanrov i vo vsej is
Název v anglickém jazyce
Boris Tishchenko: worlds of sense in times and Cultures
Popis výsledku anglicky
Vocal music in the works of Boris Ivanovich Tischenko takes značitelnejšee place. In addition to large vocal-symphonic works (symphony "Marina"Requiem to the poems of anna akhmatova, Sixth symphony), peru Tishchenko belongs to the five cycles for voice and piano, as well as a number of vocal ensembles for other compositions. One of the most important components of the concept of the "Requiem" of anna Akhmatova-Tischenko are the problems of morality, the struggle of good and evil in the field of human souls, so topical for the 20TH century, as well as memory and eternal dialogue times and styles. Tishchenko not only sensitively "read" and "sound "text Akhmatova, but also highlighted in it additional senses, historical and stylistic associative series, and implications. Tishenko many of the works are constructed on the basis of mutual penetration of genres. So, in the vocal cycle "DRAWING" repeatedly, you can observe the upgrading and the enrichment of one genre to another (the way it so
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-3-8465-5547-7
Počet stran knihy
76
Název nakladatele
LAP Lambert Academic Publishing
Místo vydání
Germany
Kód UT WoS knihy
—