Kyberprostor jako prostor k výchově a poznání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107160" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyberprostor jako prostor k výchově a poznání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá nároky, které klade na člověka tzv. technický prostor. Z těchto nároků dochází k proměňování životního prtostoru dasein. Z těchto nároků se vynořují nové otázky po podstatě výchovy a vzdělání. Konstrukce kyborga netkví ve hmotě, ale vodklonění živého času tak, aby se stal součástí neživého systému.
Název v anglickém jazyce
Cyberspace as a Space for Education and Cognition
Popis výsledku anglicky
The article deals with some new questions that philosophy of education asks in connection with educational process and media. Medium grows in "techne" and "poiesis" and moves "dasein" into the "technical space" that has its own specific attributions. Cyberspace as kind of technical space is although pedagogical space. What is the relation between filein, sofia and cybernao?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kontexty filozofie výchovy v historickej a súčasnej perspektíve
ISBN
978-80-8082-439-6
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
282-295
Počet stran knihy
428
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—