Škola jako téma rozhovorů mezi dětmi a rodiči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10107198" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10107198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola jako téma rozhovorů mezi dětmi a rodiči
Popis výsledku v původním jazyce
V životě dětí a jejich rodičů představuje škola v mnoha směrech významnou instituci, neboť hluboce strukturuje jejich život. To se promítá mimo jiné i do obsahu komunikace mezi rodiči a dětmi. Článek se zaměřuje na otázku, které školní zážitky žáci a žákyně na konci základní školy sdílejí se svými rodiči, jakou má toto sdílení formu a jaký význam mu přikládají. Prezentovány jsou výsledky výzkumného šetření, které zahrnovalo hloubkové rozhovory s 16 žáky/němi a dále dotazník pro 424 respondentů/ek. Výsledky naznačují, že děti třídí údaje o škole do několika skupin, které od sebe odlišují nejen tématicky, ale zejména mírou nároku, který rodiče na znalosti daných informací mají. Článek dále popisuje konkrétní strategie, které děti při komunikaci s rodičio škole užívají.
Název v anglickém jazyce
School as topic of children-parents conversation
Popis výsledku anglicky
Schooling brings a specific structure into the lives of students and their families and thus it influences the communication between students and their parents. The paper is focused on information referring to schooling which students share with their parents. It is based on the interviews with 16 pupils and the survey which includes questionnaires for 424 participants. The results show that students distinguish three types of information about school which differ by topic and parents' claim to know about it.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0910" target="_blank" >GA406/09/0910: Komunikace rodiny a školy: nové rysy setkávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
9-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—