Inkluzivní proces pohledem rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10385239" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10385239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní proces pohledem rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je přinést informace z výzkumné sondy, která se zaměřuje na pohled rodičů dětí bez postižení ve vztahu ke škole jako takové i k probíhajícími inkluzivnímu procesu. První část textu se zaměřuje na vztahování se rodičů ke škole, k roli učitele, vedení školy, ke způsobu a obsahu komunikace mezi rodiči a školou i mezi rodiči navzájem. Zabývá se mírou, způsobem a důvody angažovanosti rodičů. Druhá část se více vztahuje k inkluzi jako takové. Mapuje zkušenost s inkluzí skrze jejich dětskou a rodičovskou roli, obavy, rizika, pozitiva a vnímané podmínky.
Název v anglickém jazyce
The inclusion process from the parents' point of view: qualitative probe
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to introduce some new information from a research project which focuses on the view of parents (who have kids with no type of disabilities) towards the school and the ongoing process of inclusion. The first part is mainly about the relation of such parents towards the school, the role of a teacher, the school headquarters, and about the parents' opinion about the ways of communication between the school and the parents and parents among themselves. It also considers the extend, the form and the reasons of parents' involvement. The second part studies mostly the inclusion itself. It surveys the experience of the inclusion from both parents' and children's view, their fears, risks, positives and conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
205-223
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—