Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluzivní proces pohledem rodičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10385239" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10385239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzivní proces pohledem rodičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je přinést informace z výzkumné sondy, která se zaměřuje na pohled rodičů dětí bez postižení ve vztahu ke škole jako takové i k probíhajícími inkluzivnímu procesu. První část textu se zaměřuje na vztahování se rodičů ke škole, k roli učitele, vedení školy, ke způsobu a obsahu komunikace mezi rodiči a školou i mezi rodiči navzájem. Zabývá se mírou, způsobem a důvody angažovanosti rodičů. Druhá část se více vztahuje k inkluzi jako takové. Mapuje zkušenost s inkluzí skrze jejich dětskou a rodičovskou roli, obavy, rizika, pozitiva a vnímané podmínky.

  • Název v anglickém jazyce

    The inclusion process from the parents' point of view: qualitative probe

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to introduce some new information from a research project which focuses on the view of parents (who have kids with no type of disabilities) towards the school and the ongoing process of inclusion. The first part is mainly about the relation of such parents towards the school, the role of a teacher, the school headquarters, and about the parents&apos; opinion about the ways of communication between the school and the parents and parents among themselves. It also considers the extend, the form and the reasons of parents&apos; involvement. The second part studies mostly the inclusion itself. It surveys the experience of the inclusion from both parents&apos; and children&apos;s view, their fears, risks, positives and conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    205-223

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus