Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071089" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá problémem vývoje inkluzivní školy, analyzuje některé teoretické zahraniční studie, a to se zaměřením na téma školní inkluzivní klima, inkluzivní vyučování, heterogenitu ve škole a inkluzivní didaktiku, které konfrontuje se současnou situací u nás. V závěru kapitoly je uveden příklad z výzkumného projektu, týkající se názorů pedagogických pracovníků, učitelů, speciálních pedagogů, rodičů žáků se zdravotním postižením a intaktních žáků ve škole na problém inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu, a za jakých podmínek. Z uvedeného příkladu plyne znatelný rozpor mezi současnými názory vědeckých pracovníků zejména v zahraničí a současnou praxí u nás, i když souhlas s myšlenkou inkluze žáků se zdravotním postižením do běžné školy zazněl od většiny dotazovaných.
Název v anglickém jazyce
Theory and Practice in Development of Inclusive School in the Czech Republic and Abroad ? School Climate, Inclusive Education, Heterogenity in School, Inclusive Didactics
Popis výsledku anglicky
This chapter focuses on issues of development of inclusive school and presents selected foreign theoretical studies dealing with school inclusive climate, inclusive teaching, heterogeneity in school and inclusive didactics. These studies are compared with the situation in the Czech Republic. This is followed by an example from a research project focusing on attitudes of school staff, teachers, special teachers, parents of children with disabilities and parents of children without disabilities towards inclusion of children with special education needs to mainstream schools. Even though there is a mutual consensus on the positive effect of inclusive education, this example shows noticeable contradictions between attitudes of the academia and practitioners.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.
ISBN
9788073152451
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
43-55
Počet stran knihy
319
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—