Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73608584" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73608584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf" target="_blank" >https://apa.upol.cz/images/casopis/22/APA2021-1-online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje a subjektivně vnímaná míra připravenosti učitelů a škol pro realizaci společné tělesné výchovy s účastí žáků s tělesným postižením a tělesným znevýhodněním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo zjistit a analyzovat postoje, subjektivní míru připravenosti a zkušenosti učitelů k zařazení žáků s tělesným postižením (TP) a tělesným znevýhodněním (TZ) do společného vzdělávání ve školní tělesné výchově (TV). Výzkumný soubor tvořilo 40 učitelů TV (10 mužů a 30 žen) s věkovým průměrem 45 ±10,0 let. Diagnostickou metodou byla upravená česká verze dotazníku Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L). Výsledky naznačují, že učitelé TV se necítí být plně kompetentní pro realizaci společného vzdělávání, ale projevili zájem o další vzdělávání v této problematice (48 %). Učitelé TV jsou si vědomi, že společné vzdělávání žáků s TP a TZ přináší větší náročnost na vedení a organizaci výuky školní TV (souhlasné stanovisko deklarovalo 88 %) a také vysoké nároky na přípravu vyučovacích jednotek TV (68 %). Učitelé také popisují, že jsou většinou školy nedostatečně materiálně vybaveny, chybí bezbariérovost a celkově fi nanční prostředky. Za pozitivní považujeme zjištění, že učitelé souhlasí se společným vzděláváním. Dle názorů pedagogů však takové pozitivní postoje nesdílí jejich žáci bez speciálních vzdělávacích potřeb a ani jejich rodiče. Dominantní část oslovených učitelů si pak myslí, že společné vzdělávání v TV má pozitivní vliv na získání dovednosti pomáhat druhým (92 %) a pro zlepšení spolupráce mezi žáky (88 %).

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes and perceived subjective level of preparedness of teachers and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps and schools for the implementation of inclusive physical education with the participation of pupils with physical disabilities and physical handicaps

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to analyse attitudes towards, as well as subjective preparedness and experiences of teachers regarding the inclusion of pupils with a physical disability into schools’ physical education programs. The research sample consisted of 40 teachers of physical education (10 male and 30 female). The average age was 45 ±10 years. The Czech version of the questionnaire Attitudes Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE – L) was adapted to this use case using a diagnostic method. The results indicate that the teachers of physical education do not see themselves as fully competent for implementation of inclusion but do have an interest for further training (48%). They are aware that inclusion makes leading and organising a physical education class more diffi cult (as declared by 88%), but that it also brings higher requirements to preparation of such classes (as declared by 68%). Teachers further state that most schools are insuffi ciently equipped, both fi nancially and infrastructurally (lacking accessibility for children with disabilities). We positively perceive the discovery that teachers agree with inclusion. In the teacher’s eyes however, this positive attitude is not shared among classmates with no special educational needs nor the parents of such children. The overwhelming share of the respondents nonetheless think that inclusion in physical education has a positive eff ect on developing a sense for helping others (92%) and that it improves collaboration between pupils (88%).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

  • ISSN

    1804-4204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    46-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus