Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace dětí s tělesným postižením ve školní TV, tělocvičné rekreaci a sportu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00007906" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00007906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main task is to specify phenomenon which support successful inclusion of these students in physical education and facilitates positive changes in attitudes toward inclusion. The conditions for inclusion in physical education and preparation of schools, teachers and special education centers is very limited. In our research we did not find a single systematic support for inclusion in physical education. Teachers who decided to include students with physical disabilities therefore had to deal with this process by themselves usually without any support. Students, especially those with more severe disabilities, were often excused from PE lessons and many of them had no opportunities for leisure time sport participation as well. University students of PE programs have very limited knowledge about inclusion in PE and lack of competence in relation to inclusion. Women and students of APA programs have significantly better attitudes toward inclusion. The attitudes of children and teachers

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion of children with physical disabilities in physical education, recreation and sport

  • Popis výsledku anglicky

    The main task is to specify phenomenon which support successful inclusion of these students in physical education and facilitates positive changes in attitudes toward inclusion. The conditions for inclusion in physical education and preparation of schools, teachers and special education centers is very limited. In our research we did not find a single systematic support for inclusion in physical education. Teachers who decided to include students with physical disabilities therefore had to deal with this process by themselves usually without any support. Students, especially those with more severe disabilities, were often excused from PE lessons and many of them had no opportunities for leisure time sport participation as well. University students of PE programs have very limited knowledge about inclusion in PE and lack of competence in relation to inclusion. Women and students of APA programs have significantly better attitudes toward inclusion. The attitudes of children and teachers

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-2156-8

  • Počet stran knihy

    157

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy