Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of physical education teachers toward teaching students with physical disabilities in general physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A10224628" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:10224628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of physical education teachers toward teaching students with physical disabilities in general physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the study was to describe and compare attitudes of Czech physical education teachers towards inclusion of students with physical disabilities in their PE classes. Sixty two participants (students of distance programs at Palacký Universityin Olomouc) took part in the investigation process whereas 40 participants work as teachers at different Czech primary schools. The adapted version of the questionnaire, designed according to Theory of planned behavior (Ajzen, 1991, 2000), Attitude Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE) was implemented. The one-way analysis of variance ANOVA was used for consequent data as well as other descriptive, statistical and mathematical tools. Software package SPSSPC 11.0 was applied. The level of significance was defined at the level of 0,05.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of physical education teachers toward teaching students with physical disabilities in general physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the study was to describe and compare attitudes of Czech physical education teachers towards inclusion of students with physical disabilities in their PE classes. Sixty two participants (students of distance programs at Palacký Universityin Olomouc) took part in the investigation process whereas 40 participants work as teachers at different Czech primary schools. The adapted version of the questionnaire, designed according to Theory of planned behavior (Ajzen, 1991, 2000), Attitude Toward Teaching Individuals with Physical Disabilities in Physical Education (ATIPDPE) was implemented. The one-way analysis of variance ANOVA was used for consequent data as well as other descriptive, statistical and mathematical tools. Software package SPSSPC 11.0 was applied. The level of significance was defined at the level of 0,05.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus