Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701GYL" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701GYL - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process, i.e. teachers and parents of elementary school pupils of the Olomouc region in the Czech Republic. The analysis shows the positive attitude of parents and teachers to implement inclusive education. Worrisome is the current level of teacher´s readiness to manage this process. It shows the need to promote inclusive education not only by the undergraduate training of teachers, but also in further education is necessary to focus on the systematic development of teacher´s competence for inclusive education.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process, i.e. teachers and parents of elementary school pupils of the Olomouc region in the Czech Republic. The analysis shows the positive attitude of parents and teachers to implement inclusive education. Worrisome is the current level of teacher´s readiness to manage this process. It shows the need to promote inclusive education not only by the undergraduate training of teachers, but also in further education is necessary to focus on the systematic development of teacher´s competence for inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2015 PROCEEDINGS BOOK

  • ISBN

    978-605-66495-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    302-309

  • Název nakladatele

    ICLEL Conferences Sakarya University Faculty of Education

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku