Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education in the conditions of Czech schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158417" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158417 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/15:A1601GGP

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education in the conditions of Czech schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The area of inclusive education is one of the key areas of education policy in the Czech Republic. Faculty of Education of Palacky University in Olomouc is trying to flexibly respond to the needs of educational practice and think of inclusive education for several years to the research areas of the faculty. In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. In the paper the authors are based on research conducted in the years 2013 - 2015. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The present study introduces selected results of the research implementedin the Czech Republic. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process, i.e. teachers and parents of elementary school p

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education in the conditions of Czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    The area of inclusive education is one of the key areas of education policy in the Czech Republic. Faculty of Education of Palacky University in Olomouc is trying to flexibly respond to the needs of educational practice and think of inclusive education for several years to the research areas of the faculty. In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. In the paper the authors are based on research conducted in the years 2013 - 2015. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The present study introduces selected results of the research implementedin the Czech Republic. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process, i.e. teachers and parents of elementary school p

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    507-514

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku