Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pěstounská péče u dospívajících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108915" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pěstounská péče u dospívajících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky projektu u GAUK. Cílem bylo postihnout strukturální procesy a adaptabilitu v rodinách, ke kterým dochází po umístění dospívajícího do pěstounské nebo hostitelské péče. Zaměřili jsme se přitom na případy úspěšného zařazení dětístaršího školního věku do rodinného systému. Zajímalo nás: Jaké jsou mechanismy, které jsou rodiči v pěstounské rodině vnímané jako ty, které zajišťují funkčnost rodiny? Jak rodiče v pěstounské rodině vnímají proces navazování vztahu s novým dospívajícím, který je umístěn do rodiny? Jak subjektivně vnímá dospívající své umístění v náhradní rodinné péči? Cílová skupina respondentů byla tvořena ze členů rodin, které dlouhodobě vykazují známky funkční rodiny - rodiče, kteří byli shledáni jako perspektivnípěstouni a v jejichž péči bylo alespoň jedno osvojené dítě, které dosáhlo zletilosti. Zároveň je v takové rodině stále v péči alespoň jedno dítě staršího školního věku, které bylo přijato do rodiny v období ne starším, než je jeden rok. P

  • Název v anglickém jazyce

    Foster care for adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of the GAUK project. Aim of the project was to identify structural processes and adaptability in families, which occur after an adolescent is placed in a foster care. Within this framework we focused on cases where older school-age children have successfully integrated themselves into a family system. We can stipulate three research domains: What are the mechanisms that foster parents consider ensuring for the functionality of a family? How do foster parents see the process offorming a relationship with a new teenager who has been placed into their family? How does the child subjectively see his/her placement in a foster family? The target group was made up of members of families that have shown long-term indicators of functionality - parents who have been identified as prospective foster parents and who have had at least one adopted child who has reached the legal age, in family there must be at least one child who was adopted before his/her first birthday.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zpravodaj pedagogicko-psychologické poradenství

  • ISSN

    1214-7230

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    60

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    18-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus