Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900860" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče
Popis výsledku v původním jazyce
Při výchově a vzdělávání dětí v náhradní rodinné péči se pěstouni a osvojitelé setkávají s mnoha situacemi, které běžní rodiče nezažívají. Autorka se proto zabývá vybranými pedagogickými aspekty náhradní rodinné péče, které se dnes ukazují jako zásadní akteré mohou významně ovlivnit její průběh. Ty se pak snaží blíže analyzovat. Jedná se o postavení a význam rodiny ve společnosti, motivaci k přijetí dítěte, chápání náhradního rodičovství, vzdělávání náhradních rodičů, průběh socializace dítěte v rodiněi ve škole, rozvoj podpůrných pedagogických aktivity pro rodinu a nakonec vzdělávání dítěte. Podstatná část textu je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu zaměřeného na proces vzdělávání dětí. Položena je základní otázka: Jak probíhá vzdělávání dítěte v náhradní rodinné péči z pohledu náhradních rodičů a co ho ovlivňuje? Výzkum je zpracován jako mnohopřípadová studie. Ukazuje, že náhradní rodiny tvoří svůj vlastní záměrný způsob dosahování výchovně-vzdělávacích cílů, který je pojmen
Název v anglickém jazyce
Pedagogical Aspects of Foster Care and Adoption
Popis výsledku anglicky
The aim of the publication is to clarify the role of foster and adoptive families in the society from a pedagogical perspective. This work presents elaboration of selected pedagogical aspects that appear to be essential in foster and adoptive care. Theseare the importance of the family in society, the motivation for adopting or fostering a child, adoptive and foster parenting, education of adoptive and foster parents, the child's socialization, socio-pedagogical support network for adoptive and fosterfamilies and the child's education. The research part of the paper deals with the process of education of the child in substitutional family care from the perspective of adoptive and foster parents. The research was conducted as a qualitative survey by the multiple-case study design based on interviews with adoptive and foster parents. The research results show that the foster and adoptive families create their own deliberate way of achieving educational goals that can be termed family c
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7395-955-5
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS knihy
—