Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Naplňování práv dětí s mentálním postižením v České republice po dvaceti letech od přijetí Úmluvy o právech dítěte OSN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109566" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Naplňování práv dětí s mentálním postižením v České republice po dvaceti letech od přijetí Úmluvy o právech dítěte OSN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V členských státech Evropské unie žije přibližně jeden milion dětí s mentálním postižením. I po uplynutí dvaceti let od přijetí Úmluvy o právech dítěte (dále též Úmluva), (OSN, 1991) zůstávají tyto děti zvláště ohrožené zneužíváním, negativními předsudky, segregací ve vzdělávání, nekvalitními sociálními službami a horším přístupem ke zdravotní péčí v České republice stejně jako v dalších dvaceti hodnocených evropských zemích. Zjištěné příčiny spočívají zejména v přetrvávajícím nezájmu veřejnosti o témata týkající se dětí s mentálním postižením a jejich rodin, která se navíc nestala předmětem rozsáhlejší odborné diskuse.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of the rights of children with intellectual disabilities in the Czech Republic after twenty years since the adoption of the Convention on the Rights of the Child, UN

  • Popis výsledku anglicky

    Even after twenty years from the adoption of the Convention on the Rights of the Child, (UN, 1991) children with intellectual disabilities remain particularly vulnerable to abuse, negative stereotypes, segregation in education, social services, poor quality and worse access to health care in the Czech Republic as well as reviewed in the other twenty European countries. Identified causes lie mainly in ongoing public apathy about topics related to children with intellectual disabilities and their families, which has not become to be a subject of an extensive public discussion yet.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním

  • ISBN

    978-80-210-5708-1

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    171-185

  • Počet stran knihy

    298

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly