Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Right to Education of Children with Intellectual Disabilities: Trends and Barriers towards Inclusion in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10129905" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10129905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Right to Education of Children with Intellectual Disabilities: Trends and Barriers towards Inclusion in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While the UN Committee on the Rights of the Child repeatedly stresses the vulnerability of children with disabilities and the need to effectively protect and enforce their rights, equal opportunities for children with intellectual disabilities remain poorly addressed. The 16 Country Reports produced as part of European Project Daphne III paint a rather distressing picture of the situation of children with intellectual disabilities. All of them state that there is very limited evidence on how the rightsof children with intellectual disabilities are upheld in the researched countries. The results of our study show that CRC implementation from the perspective of children with intellectual disabilities is far from satisfactory. While some attention has been paid to education and health, the European countries should focus also on other areas such as abuse and participation of children with intellectual disabilities. Despite progress and positive developments in the area of education and d

  • Název v anglickém jazyce

    The Right to Education of Children with Intellectual Disabilities: Trends and Barriers towards Inclusion in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    While the UN Committee on the Rights of the Child repeatedly stresses the vulnerability of children with disabilities and the need to effectively protect and enforce their rights, equal opportunities for children with intellectual disabilities remain poorly addressed. The 16 Country Reports produced as part of European Project Daphne III paint a rather distressing picture of the situation of children with intellectual disabilities. All of them state that there is very limited evidence on how the rightsof children with intellectual disabilities are upheld in the researched countries. The results of our study show that CRC implementation from the perspective of children with intellectual disabilities is far from satisfactory. While some attention has been paid to education and health, the European countries should focus also on other areas such as abuse and participation of children with intellectual disabilities. Despite progress and positive developments in the area of education and d

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Kvalitativní monitoring efektů vybraných institucionálních procesů v životě mladých dospělých se zdravotním postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Geistigbehindertenpädagogik!? Disziplin - Profession - Inklusion

  • ISBN

    978-3-89896-477-7

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    89-109

  • Počet stran knihy

    443

  • Název nakladatele

    Athena Verlag

  • Místo vydání

    Oberhausen

  • Kód UT WoS kapitoly