Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mysl v jeskyni - jeskyně v mysli ? 1. část

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10110296" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10110296 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mysl v jeskyni - jeskyně v mysli ? 1. část

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá aktuálními i některými - doposud zvláště v pedagogické literatuře a praxi - opomíjenými poznatky o počátcích, proměnách a interpretacích umění paleolitu a neolitu. Na základě odborné literatury knižní, časopisecké i s odkazem na ověřenéinternetové zdroje sleduje nejen klasické archeologické, ale i diskutované neuropsychologické a kosmologické koncepty zkoumání pravěkého umění, zvláště maleb v jeskyních, a naznačuje i možné sjednocování těchto zdánlivě odlišných nebo dokonce protikladných aspektů

  • Název v anglickém jazyce

    Mind in the cave - or Cave in the Mind ? 1

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents up to date findings concerning paleolithic and neolithic art. These are frequently overlooked both in pedagogical literature and practice. The paper uses specialized literature, books as well as articles, and it also refers to expert internet resources to discuss not only classically archeological but also neuropsychological and cosmological concepts relied to pre-historical art, especially to cave paintings. It suggests possible unification of seemingly different or contradictoryaspects of this subject

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    5-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus