Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10111125" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10111125 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Katedra českého jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy jako významné pracoviště podílející se na tvorbě nových učebnic a učebních textů pro základní a střední školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek předkládá přehled tvorby učebnic pracovníků katedry českého jazyka PedF UK. Poukazuje na inovativní přístupy autorů k výuce českého jazyka zejména na základních školách. Převažujícími principy nového pojetí jsou zejména zaměření na komunikačnísložku jazyka, porozumění textu, orientace v textu a vyhledávání informací. Učebnice respektují také pragmatické aspekty jazyka (zdvořilost, vedení rozhovoru, argumentaci). Autoři učebnic začleňují nové trendy v oblasti didaktiky i lingvistického výzkumu. O tom svědčí například začlenění teorie valenční syntaxe do výuky české skladby na základní škole či výuka pragmatických aspektů řeči.

  • Název v anglickém jazyce

    Department of Czech Language at Charles University Faculty of Education, as significant work involved in the creation of new textbooks and textbooks for primary and secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Article presents an overview of textbook employees of the Department of Czech Language Charles University. It refers to innovative approaches to teaching the authors of the Czech language especially in elementary schools. Prevailing principles of the newconcepts are focusing on the communication component of language comprehension, orientation in the text and information retrieval. Textbooks also reflect the pragmatic aspects of language (politeness, interviewing, arguments). Authors of textbooks incorporate new trends in teaching methodology and linguistic research. This is evidenced by the inclusion of such theories of valency syntax in teaching Czech syntax in elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    43-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus