Pedagogické vedení školy : hledání zdrojů a obsahu pojmu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10118832" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10118832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_01.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogické vedení školy : hledání zdrojů a obsahu pojmu
Popis výsledku v původním jazyce
Dramatický pokles vzdělávacích výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních vyvolal mj. zájem o to, jak jsou v současnosti řízeny české školy. Článek podává přehled terminologického i věcného uchopení té části agendy vedení škol, jež se vztahuje k procesům a výsledkům učení, vychází při tom z domácí a anglicky psané zahraniční literatury. Odlišnosti v terminologii mohou být odrazem hlubších rozdílů v pojetí cílů školního vzdělávání i v chápání úkolů vedoucích pracovníků. Ukazuje se, že česká pedagogická teorie i praxe zatím věnovaly jen malou pozornost přístupům, které jsou v zahraničí označovány termínem instructional leadership.
Název v anglickém jazyce
Instructional leadership: Looking for the sources and meaning of the concept
Popis výsledku anglicky
The massive slide in educational achievement of the Czech pupils has turned attention to the state of educational leadership in the Czech schools. The terminology used to describe the school leadership roles in improving student learning in Czech and international literature is analysed and compared. The nuances of terminology may reflect deeper differences in the understanding of the goals of school system and the tasks of the school leaders. It seems that both theory and praxis of school management inthe Czech Republic pay only little attention to the instructional leadership.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
9-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—