Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changing policy, legislation and its effects on pedagogic leadership in China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579607" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changing policy, legislation and its effects on pedagogic leadership in China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relationship between school development and changing policy is in constant flux which adds to the complexity of school leadership. Based on investigation of the theories surrounding pedagogical leadership, the main purpose of this study explores the development of pedagogic leadership in schools providing compulsory education under current policies. A semi-structured interview was used on 30 head teachers from Sichuan Province in China who participated in this study. Results show that the current educational policies in China are supportive of the development of pedagogic leadership, and four dimensions of pedagogic leadership are significantly affected by changing policies. Despite that, the education policy implementation processes do not always support school development. The picture that emerges is beginning to show the distinct concept of Chinese education policy. However, as there still exist gaps to access supportive pedagogic leadership in China, there is a growing need to pay more attention to its effective and sustainable development.

  • Název v anglickém jazyce

    Changing policy, legislation and its effects on pedagogic leadership in China

  • Popis výsledku anglicky

    The relationship between school development and changing policy is in constant flux which adds to the complexity of school leadership. Based on investigation of the theories surrounding pedagogical leadership, the main purpose of this study explores the development of pedagogic leadership in schools providing compulsory education under current policies. A semi-structured interview was used on 30 head teachers from Sichuan Province in China who participated in this study. Results show that the current educational policies in China are supportive of the development of pedagogic leadership, and four dimensions of pedagogic leadership are significantly affected by changing policies. Despite that, the education policy implementation processes do not always support school development. The picture that emerges is beginning to show the distinct concept of Chinese education policy. However, as there still exist gaps to access supportive pedagogic leadership in China, there is a growing need to pay more attention to its effective and sustainable development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The European Journal of Social and Behavioural Sciences

  • ISSN

    2301-2218

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    2117-2130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus