An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10127686" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10127686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)
Popis výsledku v původním jazyce
The study analyses a teacher's communication with 3rd grade pupils in a set of didactical situations which are based on a learning environment fostering combinatorial reasoning. The analysis is based on a comparison of the teacher's behaviour with the teaching methods of her primary and secondary school, her university education and her pedagogical conception and beliefs. The results show that, in comparison with the primary and secondary education, the principles of her university education have a higher influence on her attitude towards her pupils in the didactical situations. Moreover, her behaviour is in accord with the principles of the conception of learning mathematics that she would like to present to the pupils.
Název v anglickém jazyce
An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)
Popis výsledku anglicky
The study analyses a teacher's communication with 3rd grade pupils in a set of didactical situations which are based on a learning environment fostering combinatorial reasoning. The analysis is based on a comparison of the teacher's behaviour with the teaching methods of her primary and secondary school, her university education and her pedagogical conception and beliefs. The results show that, in comparison with the primary and secondary education, the principles of her university education have a higher influence on her attitude towards her pupils in the didactical situations. Moreover, her behaviour is in accord with the principles of the conception of learning mathematics that she would like to present to the pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT '11 Proceedings
ISBN
978-80-7290-509-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
72-79
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000303426000007