Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10127686" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10127686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study analyses a teacher's communication with 3rd grade pupils in a set of didactical situations which are based on a learning environment fostering combinatorial reasoning. The analysis is based on a comparison of the teacher's behaviour with the teaching methods of her primary and secondary school, her university education and her pedagogical conception and beliefs. The results show that, in comparison with the primary and secondary education, the principles of her university education have a higher influence on her attitude towards her pupils in the didactical situations. Moreover, her behaviour is in accord with the principles of the conception of learning mathematics that she would like to present to the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of a young teacher's communication with pupils in a mathematical environment fostering the combinatorial reasoning (a case study)

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyses a teacher's communication with 3rd grade pupils in a set of didactical situations which are based on a learning environment fostering combinatorial reasoning. The analysis is based on a comparison of the teacher's behaviour with the teaching methods of her primary and secondary school, her university education and her pedagogical conception and beliefs. The results show that, in comparison with the primary and secondary education, the principles of her university education have a higher influence on her attitude towards her pupils in the didactical situations. Moreover, her behaviour is in accord with the principles of the conception of learning mathematics that she would like to present to the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT '11 Proceedings

  • ISBN

    978-80-7290-509-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    72-79

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000303426000007