Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manažerské rozhodování při řízení kvality školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125303" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Manazerske_Voda.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Manazerske_Voda.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-3-428" target="_blank" >10.5817/PedOr2012-3-428</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Manažerské rozhodování při řízení kvality školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu je představena metodologická aplikace design-based research při zjišťování závislosti manažerského rozhodování a kvality školy. S oporou o teoretické principy rozhodování a koncept kvalitní školy bilancujeme reálné výsledky rozhodovacích procesůve fázi zakládání školy a tvorby školního kurikula. Jedná se o soukromou bilingvní základní školu s prvním stupněm. Východisko kvality této školy je spatřováno v kvalitě rozhodovacích procesů. V rozpětí čtyř let sledujeme, jak v cyklickém procesu analýza-návrh-evaluace-nový návrh dochází k posunům a přehodnocování původních rozhodnutí. Na základě získané procesní zkušenosti nabízíme interpretace, které mohou zpětně přispět k rozšíření poznání rozhodovacích procesů managementu škol. Současně zužitkováváme výsledky výzkumu k vytříbení praktického řešení ve prospěch zkoumané školy.

  • Název v anglickém jazyce

    The managerial decision-making in school quality management

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents some methodological applications of design-based research regarding the relation between managerial decision-making and the quality of a school. With the support of the theoretical principles of decision-making and the concept of a good school, we review the real eff ects of our decision-making processes in the phase of constituting a school and developing the school curriculum. The project is a private, bilingual primary school. The quality of the decision-making processes representsthe basis of the quality of the school. During a 4 year period, we were observing and evaluating how the initial decisions were reviewed and changed during the cyclical process of analysis-design-evaluation-new design. Based on our process experience, we off er some interpretations which might contribute to wider understanding of decision-making processes of the management of schools. Concurrently, we make use of the research outputs to refine a practical solution to benefit the surveye

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    428-451

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus