Manažerské rozhodování při řízení kvality školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125303" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Manazerske_Voda.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_3_Manazerske_Voda.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-3-428" target="_blank" >10.5817/PedOr2012-3-428</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Manažerské rozhodování při řízení kvality školy
Popis výsledku v původním jazyce
V textu je představena metodologická aplikace design-based research při zjišťování závislosti manažerského rozhodování a kvality školy. S oporou o teoretické principy rozhodování a koncept kvalitní školy bilancujeme reálné výsledky rozhodovacích procesůve fázi zakládání školy a tvorby školního kurikula. Jedná se o soukromou bilingvní základní školu s prvním stupněm. Východisko kvality této školy je spatřováno v kvalitě rozhodovacích procesů. V rozpětí čtyř let sledujeme, jak v cyklickém procesu analýza-návrh-evaluace-nový návrh dochází k posunům a přehodnocování původních rozhodnutí. Na základě získané procesní zkušenosti nabízíme interpretace, které mohou zpětně přispět k rozšíření poznání rozhodovacích procesů managementu škol. Současně zužitkováváme výsledky výzkumu k vytříbení praktického řešení ve prospěch zkoumané školy.
Název v anglickém jazyce
The managerial decision-making in school quality management
Popis výsledku anglicky
The paper presents some methodological applications of design-based research regarding the relation between managerial decision-making and the quality of a school. With the support of the theoretical principles of decision-making and the concept of a good school, we review the real eff ects of our decision-making processes in the phase of constituting a school and developing the school curriculum. The project is a private, bilingual primary school. The quality of the decision-making processes representsthe basis of the quality of the school. During a 4 year period, we were observing and evaluating how the initial decisions were reviewed and changed during the cyclical process of analysis-design-evaluation-new design. Based on our process experience, we off er some interpretations which might contribute to wider understanding of decision-making processes of the management of schools. Concurrently, we make use of the research outputs to refine a practical solution to benefit the surveye
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
428-451
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—