Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GIFTED PUPILS, CALCULUS AND INFINITESIMAL CALCULUS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GIFTED PUPILS, CALCULUS AND INFINITESIMAL CALCULUS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the potential of the use of Computer Algebra Systems in mathematics education of gifted pupils, especially in solving problems whose standard solution goes beyond their current knowledge. The obstacles that pupils meet may be caused bytechnical demands (making use of the computational power of computers) or by high difficulty of the problem, significantly exceeding the level of mathematics pupils have met (using the opportunity to model the solution numerically). However, appropriateuse of computers means using it only in such situations when it really brings benefit either opens new possibilities or significantly decreases the amount of time needed for carrying out of technical calculations. Appropriate use of computer in mathematics education of gifted pupils is illustrated on the complex problem Bullet and target.

  • Název v anglickém jazyce

    GIFTED PUPILS, CALCULUS AND INFINITESIMAL CALCULUS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the potential of the use of Computer Algebra Systems in mathematics education of gifted pupils, especially in solving problems whose standard solution goes beyond their current knowledge. The obstacles that pupils meet may be caused bytechnical demands (making use of the computational power of computers) or by high difficulty of the problem, significantly exceeding the level of mathematics pupils have met (using the opportunity to model the solution numerically). However, appropriateuse of computers means using it only in such situations when it really brings benefit either opens new possibilities or significantly decreases the amount of time needed for carrying out of technical calculations. Appropriate use of computer in mathematics education of gifted pupils is illustrated on the complex problem Bullet and target.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    434-441

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100047