Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specificity of Education of Gifted Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA13014JT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A13014JT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specificity of Education of Gifted Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specifics of education of gifted pupils are being (in the context of educational reform in the Czech Republic) currently widely discussed. Schools that fail to create adequate and sufficiently challenging learning environment for gifted students with a wide range of interesting subject matters, can not meet one of the basic requirements for the care for exceptionally gifted pupils. The requirement mentioned is the elimination of boredom and frustration of being in school where the gifted students do notwork with the information that would significantly enrich their existing knowledge. The solution of this problem - to create an analytical-synthetic model of the educational process for the gifted student and by means of such model to offer a global conception of education for gifted students.

  • Název v anglickém jazyce

    Specificity of Education of Gifted Students

  • Popis výsledku anglicky

    Specifics of education of gifted pupils are being (in the context of educational reform in the Czech Republic) currently widely discussed. Schools that fail to create adequate and sufficiently challenging learning environment for gifted students with a wide range of interesting subject matters, can not meet one of the basic requirements for the care for exceptionally gifted pupils. The requirement mentioned is the elimination of boredom and frustration of being in school where the gifted students do notwork with the information that would significantly enrich their existing knowledge. The solution of this problem - to create an analytical-synthetic model of the educational process for the gifted student and by means of such model to offer a global conception of education for gifted students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding (OEDM SERM 2011)

  • ISBN

    978-80-904948-1-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Název nakladatele

    Educational Publisher Didaktis

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    e-conference

  • Datum konání akce

    1. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku