Specificity of Education of Gifted Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA13014JT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A13014JT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specificity of Education of Gifted Students
Popis výsledku v původním jazyce
Specifics of education of gifted pupils are being (in the context of educational reform in the Czech Republic) currently widely discussed. Schools that fail to create adequate and sufficiently challenging learning environment for gifted students with a wide range of interesting subject matters, can not meet one of the basic requirements for the care for exceptionally gifted pupils. The requirement mentioned is the elimination of boredom and frustration of being in school where the gifted students do notwork with the information that would significantly enrich their existing knowledge. The solution of this problem - to create an analytical-synthetic model of the educational process for the gifted student and by means of such model to offer a global conception of education for gifted students.
Název v anglickém jazyce
Specificity of Education of Gifted Students
Popis výsledku anglicky
Specifics of education of gifted pupils are being (in the context of educational reform in the Czech Republic) currently widely discussed. Schools that fail to create adequate and sufficiently challenging learning environment for gifted students with a wide range of interesting subject matters, can not meet one of the basic requirements for the care for exceptionally gifted pupils. The requirement mentioned is the elimination of boredom and frustration of being in school where the gifted students do notwork with the information that would significantly enrich their existing knowledge. The solution of this problem - to create an analytical-synthetic model of the educational process for the gifted student and by means of such model to offer a global conception of education for gifted students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding (OEDM SERM 2011)
ISBN
978-80-904948-1-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
97-104
Název nakladatele
Educational Publisher Didaktis
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
e-conference
Datum konání akce
1. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—