Educational Policies and Inequalities in Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125942" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125942 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Policies and Inequalities in Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This book makes an important contribution to understanding why strategies designed to reduce inequalities in education do not appeal to work. In order to understand why some education policies succeed and other fail, it is necessary to look at educationprovision in terms of systems - and the best way of understanding the characteristics of any one system is through comparison with others. Analyzing policies in eight European countries that aim to intervene in the reproduction of social and educationalinequalities, this book enriches our understanding of the limits and possibilities of educational reform and provides an important step towards ending some of the patterns of social disadvantage and educational failure.
Název v anglickém jazyce
Educational Policies and Inequalities in Europe
Popis výsledku anglicky
This book makes an important contribution to understanding why strategies designed to reduce inequalities in education do not appeal to work. In order to understand why some education policies succeed and other fail, it is necessary to look at educationprovision in terms of systems - and the best way of understanding the characteristics of any one system is through comparison with others. Analyzing policies in eight European countries that aim to intervene in the reproduction of social and educationalinequalities, this book enriches our understanding of the limits and possibilities of educational reform and provides an important step towards ending some of the patterns of social disadvantage and educational failure.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-0-230-30203-7
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Houndmills
Kód UT WoS knihy
—