Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Policies and Inequalities in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10125942" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10125942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Policies and Inequalities in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book makes an important contribution to understanding why strategies designed to reduce inequalities in education do not appeal to work. In order to understand why some education policies succeed and other fail, it is necessary to look at educationprovision in terms of systems - and the best way of understanding the characteristics of any one system is through comparison with others. Analyzing policies in eight European countries that aim to intervene in the reproduction of social and educationalinequalities, this book enriches our understanding of the limits and possibilities of educational reform and provides an important step towards ending some of the patterns of social disadvantage and educational failure.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Policies and Inequalities in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This book makes an important contribution to understanding why strategies designed to reduce inequalities in education do not appeal to work. In order to understand why some education policies succeed and other fail, it is necessary to look at educationprovision in terms of systems - and the best way of understanding the characteristics of any one system is through comparison with others. Analyzing policies in eight European countries that aim to intervene in the reproduction of social and educationalinequalities, this book enriches our understanding of the limits and possibilities of educational reform and provides an important step towards ending some of the patterns of social disadvantage and educational failure.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-0-230-30203-7

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Houndmills

  • Kód UT WoS knihy