Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intertextovost jako možný zdroj neporozumění učebnímu textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126579" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intertextovost jako možný zdroj neporozumění učebnímu textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neúspěchu žáků na ZŠ při recepci textu. Zabýváme se teoretickými přístupy k vnímání intertextovosti a signalizaci intertextového navazování ve vědecké literatuře, demonstrujeme obtížnost vnímání intertextuality na subjektivních názorech středoškoláků dotazovaných v rámci výzkumné sondy a následně podrobně analyzujeme vybrané učebnice z hlediska výskytu a formy intertextovosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Intertextuality as One of the Possible Sources of Misunderstandig the Textbook Texts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on intertextuality as one of the potential causes of pupil's lack of success during perception of a text. We deal with theoretical approaches to perception of intertextuality and signalising of intertextual links, demonstrate difficultyof such perception on subjective opinions of students and subsequently analyse in detail certain textbooks from the point of view of occurrence and form of intertextuality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    61-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus