Intertextovost jako překážka porozumění publicistickému textu na základní škole 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172715" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intertextovost jako překážka porozumění publicistickému textu na základní škole 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění publicistickému textu. Na základě výzkumné sondy provedené na pražských ZŠ sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovýmodkazem. Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací.
Název v anglickém jazyce
Intertextuality as an Obstacle to Understandig Journalistic Texts at Basic Schools of 21st Century
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on intertextuality as one of the potential causes of pupil's lack of success during perception of journalistic text. Based on research realised at several basic schools in Prague, we analyse the accuracy, with which the pupils are ableto interpret the meaning of the texts with incorporated intertextual link. We analyse unsuccessful interpretations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
97-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—