Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173832" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj mediální gramotnosti zahrnuje schopnost porozumět co největšímu počtu přenášených významů. V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění a částečnému neporozumění mediálnímu (konkrétně reklamnímu) textu. Na základěvýzkumné sondy provedené na pražských základních školách sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovým odkazem, resp. pochopit základní sdělení textu spolu s dalšími rovinami inkorporovanými do textu(odkazy k frazeologismům, knihám, filmům a k lidové písni; odkazy textové i vizuální). Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací. Překvapivá jsou též některá naše zjištění ohledně ne/znalosti pretextů.
Název v anglickém jazyce
Intertextuality as an Obstacle to Understanding Advertising text
Popis výsledku anglicky
Developing of media literacy includes ability to understand the broadest possible number of transmitted meanings. In the text we are dealing with intertextuality as one of possible reasons of lack of understanding media (specificly advertising) text. Based on research questionare, we detect the accuracy, with which the pupils are able to interpret texts with intertextual links, to understand the basic meaning altogether with other layers incorporated into the text (phrasemes, books, films, folclore songetc. We try to find the reasons of misinterpretation
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Medium et scopus : Jazyky literatury v edukaci a komunikaci
ISBN
978-80-246-2503-4
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
169-180
Počet stran knihy
226
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—