Novomediální obrazy a jejich edukace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898131" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Novomediální obrazy a jejich edukace
Popis výsledku v původním jazyce
Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.
Název v anglickém jazyce
New media images and their education
Popis výsledku anglicky
The introduction of this text is a commentary on the current diction of selected current publications that address the theme of the painting. The text compares with their considerations the means of conceptual analysis, which are used in the example in the third part of the text. Do these means of analysis cover the tasks of new media works? As the title of the text implies, we understand the pictorial representation as entwined in a network of relationships, which we read that in a certain way we can understand it as infinite. The text reasonably corrects this aspect. The second and third parts present an analysis of Daniel Hanzlík's work Default Setting (2021). The embedded dialogue makes it possible to demonstrate how many differences occur between the author's conception and how the viewer perceived and understood the work. The text shows what causes such a misunderstanding and how new media works should be educated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Prostor obrazu: mezioborová setkání na poli umění a edukace
ISBN
978-80-908056-6-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
276-293
Název nakladatele
Olomouc: Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Kutná Hora
Datum konání akce
5. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—