Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novomediální obrazy a jejich edukace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898131" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Novomediální obrazy a jejich edukace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.

  • Název v anglickém jazyce

    New media images and their education

  • Popis výsledku anglicky

    The introduction of this text is a commentary on the current diction of selected current publications that address the theme of the painting. The text compares with their considerations the means of conceptual analysis, which are used in the example in the third part of the text. Do these means of analysis cover the tasks of new media works? As the title of the text implies, we understand the pictorial representation as entwined in a network of relationships, which we read that in a certain way we can understand it as infinite. The text reasonably corrects this aspect. The second and third parts present an analysis of Daniel Hanzlík&apos;s work Default Setting (2021). The embedded dialogue makes it possible to demonstrate how many differences occur between the author&apos;s conception and how the viewer perceived and understood the work. The text shows what causes such a misunderstanding and how new media works should be educated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prostor obrazu: mezioborová setkání na poli umění a edukace

  • ISBN

    978-80-908056-6-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    276-293

  • Název nakladatele

    Olomouc: Česká sekce INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Kutná Hora

  • Datum konání akce

    5. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku