Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhovor v pedagogických perspektivách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126783" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozhovor v pedagogických perspektivách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se soustředí na metodologické využití výzkumného rozhovoru pro zjišťování vnímání, myšlení a vyjadřování v jazykovém vzdělávání žáků. Jeho záměrem je osvětlit příčiny obtíží, které jsou s touto metodou přirozeně spojeny. Východiskem jsou filozofické úvahy o dialogickém principu v životě a smyslu rozhovoru. Umožňují hledat zdroje obtíží odvíjející se od charakteru jazyka jako socializačního jevu, od kontextovosti rozhovoru, která je sociální, mentální i časoprostorová, od specifičnosti rozhovoru jako vztahu mezi dospělým a dítětem a zejména od jeho účelovosti. V závěru zdůvodňuje vhodnost kvalitativního výzkumného rozhovoru pro výzkumy v jazykovém vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Interview in education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with methodology of research interview on the field of language education of pupils and students. This type of interview is aimed especially at perception, thinking and expression of children. The contribution concentrates at causes of problems naturelly connected with this research method. Philosophical thinking about both the tacid principle of dialogue, which comes through the life, and the sense of dialogue, shows sources of problems. They are connected with the charakter of language as socialization phenomenon, with social, mental and space context of dialogue, with speciality of dialogue between an adult and a child and with its purpose. Conclusion of the text gives reasons for using of the qualitative interiew. It is suitable for research of language education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus