Univerzálnost a specifičnost v jazyce jako východisko obsahové stránky moderního vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126870" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Univerzálnost a specifičnost v jazyce jako východisko obsahové stránky moderního vyučování
Popis výsledku v původním jazyce
Autor vymezuje a rozlišuje mezi jazykovými univerzáliemi a univerzálně fungujícími jevy v jazyce, charakterizuje je ve vztahu ke kognitivní lingvistice. Na tomto základě prezentuje upevňování pojmu gramatického čísla a jeho rozvoj od prvotního prekonceptu po situaci, kdy žák plně pochopí všechna specifika, jež pojmem gramatického čísla představuje.
Název v anglickém jazyce
Universality and Specifics in Language as a Basis of Content Aspect of Modern Teaching
Popis výsledku anglicky
Author characterizes and differs between language universals and universally used language phenomena, he characterizes them from the point of view of cognitive linguistics. Based on it, he presents fixing the concept of grammatical number and its development from primary preconcept to situation when a pupil understands all features which the concept of grammatical number represents.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie.
ISBN
978-80-7290-617-8
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
27-41
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—