Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Univerzálnost a specifičnost v jazyce jako východisko obsahové stránky moderního vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126870" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Univerzálnost a specifičnost v jazyce jako východisko obsahové stránky moderního vyučování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor vymezuje a rozlišuje mezi jazykovými univerzáliemi a univerzálně fungujícími jevy v jazyce, charakterizuje je ve vztahu ke kognitivní lingvistice. Na tomto základě prezentuje upevňování pojmu gramatického čísla a jeho rozvoj od prvotního prekonceptu po situaci, kdy žák plně pochopí všechna specifika, jež pojmem gramatického čísla představuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Universality and Specifics in Language as a Basis of Content Aspect of Modern Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Author characterizes and differs between language universals and universally used language phenomena, he characterizes them from the point of view of cognitive linguistics. Based on it, he presents fixing the concept of grammatical number and its development from primary preconcept to situation when a pupil understands all features which the concept of grammatical number represents.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie.

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    27-41

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly