Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykové univerzálie a gramatická kategorie čísla v jazykové a komunikační výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126864" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykové univerzálie a gramatická kategorie čísla v jazykové a komunikační výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje výkladu problematiky jazykových univerzálií, jak je prezentována v některých odborných zahraničních obecnělingvistických textech. Jazykové univerzálie bývají při výuce na základních a středních školách opomíjeny, neboť jsou považovány za příliš abstraktní téma. Domníváme se, že práce s jazykovými univerzáliemi může být pro žáky zajímavá a zároveň může pomoci rozvoji komunikačních dovedností i pochopení jazykového systému jak českého jazyka, tak jazyků cizích. Jako příklad práce s jazykovými univerzáliemi prezentujeme některé zvláštnosti gramatické kategorie čísla, která bývá mezi univerzálie řazena.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Universals and Grammatical Category of Number in Language and Communicative Education

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with explanation of language universals issue, as it is presented in some of the foreign scientific general-linguistic texts. Language universals as a topic are usually missed out during primary and secondary education, because they are considered to be too abstract. We think that working with language universals could be interesting for the pupils and at the same time it can develop communicative competence and understanding the language system of Czech and also foreign languages. As anexample of work with linguistic universals we present uncommon features of grammatical category of number, which is usually put among universals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus