Jazykové univerzálie a gramatická kategorie čísla v jazykové a komunikační výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126864" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové univerzálie a gramatická kategorie čísla v jazykové a komunikační výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje výkladu problematiky jazykových univerzálií, jak je prezentována v některých odborných zahraničních obecnělingvistických textech. Jazykové univerzálie bývají při výuce na základních a středních školách opomíjeny, neboť jsou považovány za příliš abstraktní téma. Domníváme se, že práce s jazykovými univerzáliemi může být pro žáky zajímavá a zároveň může pomoci rozvoji komunikačních dovedností i pochopení jazykového systému jak českého jazyka, tak jazyků cizích. Jako příklad práce s jazykovými univerzáliemi prezentujeme některé zvláštnosti gramatické kategorie čísla, která bývá mezi univerzálie řazena.
Název v anglickém jazyce
Language Universals and Grammatical Category of Number in Language and Communicative Education
Popis výsledku anglicky
The text deals with explanation of language universals issue, as it is presented in some of the foreign scientific general-linguistic texts. Language universals as a topic are usually missed out during primary and secondary education, because they are considered to be too abstract. We think that working with language universals could be interesting for the pupils and at the same time it can develop communicative competence and understanding the language system of Czech and also foreign languages. As anexample of work with linguistic universals we present uncommon features of grammatical category of number, which is usually put among universals.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—