The Project of Integration the Educational Robotics into the Training Programme of Future ICT Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127187" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812054377" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812054377</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.451" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.451</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Project of Integration the Educational Robotics into the Training Programme of Future ICT Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses the research project of implementation educational robotics into the training of future ICT teachers at the Department of Information Technology and Education, Faculty of Education, Charles University in Prague. It also describes concept of teaching courses that are being developed in the framework of the respective research and consists from characteristic of the project during which students will be acquainted in detail with the possibilities of using educational robotics and constructivist approaches in their future educational practice at primary and secondary schools.
Název v anglickém jazyce
The Project of Integration the Educational Robotics into the Training Programme of Future ICT Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the research project of implementation educational robotics into the training of future ICT teachers at the Department of Information Technology and Education, Faculty of Education, Charles University in Prague. It also describes concept of teaching courses that are being developed in the framework of the respective research and consists from characteristic of the project during which students will be acquainted in detail with the possibilities of using educational robotics and constructivist approaches in their future educational practice at primary and secondary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
24 December 2012
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
595-599
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—