Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Competencies of Elementary School Pupils Using Educational Robotic Kits

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F20%3A50016411" target="_blank" >RIV/62690094:18470/20:50016411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ejsbs267.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ejsbs267.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/ejsbs.267" target="_blank" >10.15405/ejsbs.267</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Competencies of Elementary School Pupils Using Educational Robotic Kits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with educational robotic kits and its influence on the pupils&apos; key competency development during the educational process. The paper further focuses on the problem-solving competency of the pupils in project-based learning with the use of educational robotic kits. First, the paper describes the introduction to the question of robotic construction kits, as well as the key competencies and project-based learning. Subsequently, it establishes the research question and represents the research methodology and the results as such. Together with the results, it presents a literature review of published research in the given field. On the basis of established data, a particular set of educational and methodical materials for project-based learning was designed. The study itself will benefit teachers using educational robotics during the educational process.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Competencies of Elementary School Pupils Using Educational Robotic Kits

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with educational robotic kits and its influence on the pupils&apos; key competency development during the educational process. The paper further focuses on the problem-solving competency of the pupils in project-based learning with the use of educational robotic kits. First, the paper describes the introduction to the question of robotic construction kits, as well as the key competencies and project-based learning. Subsequently, it establishes the research question and represents the research methodology and the results as such. Together with the results, it presents a literature review of published research in the given field. On the basis of established data, a particular set of educational and methodical materials for project-based learning was designed. The study itself will benefit teachers using educational robotics during the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Social and Behavioural Sciences

  • ISSN

    2301-2218

  • e-ISSN

    2301-2218

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus