Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project-Based STEM Learning Using Educational Robotics as the Development of Student Problem-Solving Competence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F22%3A50019685" target="_blank" >RIV/62690094:18470/22:50019685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/23/4618" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/23/4618</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10234618" target="_blank" >10.3390/math10234618</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project-Based STEM Learning Using Educational Robotics as the Development of Student Problem-Solving Competence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on teaching students using educational robots in the field of STEM. The study focused on the influence of project-based teaching on the development of student competences, especially problem-solving competences. The research part of the study describes the conducted pedagogical experiment—teaching pupils the programming of educational robots. The experiment compared two groups of students in the 8th grade of elementary school, using the “Skills for Life” test, which is used to test student competencies. Project-based teaching in STEM fields using educational robotics is very popular among students and, according to research results, has an impact on the development of student competencies. The results of the presented study clearly demonstrate the positive influence of project-based teaching using educational robots on the development of student competencies, especially the important key competencies for solving problems. The key competence to solve problems is applicable both in the areas of STEM education, but also in the everyday life of the student.

  • Název v anglickém jazyce

    Project-Based STEM Learning Using Educational Robotics as the Development of Student Problem-Solving Competence

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on teaching students using educational robots in the field of STEM. The study focused on the influence of project-based teaching on the development of student competences, especially problem-solving competences. The research part of the study describes the conducted pedagogical experiment—teaching pupils the programming of educational robots. The experiment compared two groups of students in the 8th grade of elementary school, using the “Skills for Life” test, which is used to test student competencies. Project-based teaching in STEM fields using educational robotics is very popular among students and, according to research results, has an impact on the development of student competencies. The results of the presented study clearly demonstrate the positive influence of project-based teaching using educational robots on the development of student competencies, especially the important key competencies for solving problems. The key competence to solve problems is applicable both in the areas of STEM education, but also in the everyday life of the student.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

    2227-7390

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    "Article Number: 4618"

  • Kód UT WoS článku

    000897332900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143618564