Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robotic Toys and Kits in Primary School Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605995" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/EDULEARN20" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/EDULEARN20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.0942" target="_blank" >10.21125/edulearn.2020.0942</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Robotic Toys and Kits in Primary School Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, robotic toys and kits are one of the ways for children to start building a relationship with technology and robotics already in kindergarten or primary school. The robotic kit allows STEAM (combining science, technology, engineering, art and mathematics) to teach in practice. Robotics is a tool for developing 21st century&apos;s key competences. The task of teachers is not only education, but also preparation of pupils for the future and their future profession. Robotics develops informative thinking, logical thinking, reading, mathematical and digital literacy, creativity, diligence, manual skills, patience and a positive relationship to self-education. It allows to make decisions, respond to changes, work in a team, present and defend one&apos;s ideas and solutions. Creativity in problem solving is an integral part. All these competences are important to the labor market. Currently, curriculum changes in education are being prepared in the Czech Republic. The article describes examples of the use of different robotic toys and kits in different grades at primary schools based on their experience and experience of primary school teachers in particular. Empirical research will be (was) carried out by exploratory methods (questionnaire, discussion, interview). The work is focused on the use of robotic toys and kits in education at primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Robotic Toys and Kits in Primary School Education

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, robotic toys and kits are one of the ways for children to start building a relationship with technology and robotics already in kindergarten or primary school. The robotic kit allows STEAM (combining science, technology, engineering, art and mathematics) to teach in practice. Robotics is a tool for developing 21st century&apos;s key competences. The task of teachers is not only education, but also preparation of pupils for the future and their future profession. Robotics develops informative thinking, logical thinking, reading, mathematical and digital literacy, creativity, diligence, manual skills, patience and a positive relationship to self-education. It allows to make decisions, respond to changes, work in a team, present and defend one&apos;s ideas and solutions. Creativity in problem solving is an integral part. All these competences are important to the labor market. Currently, curriculum changes in education are being prepared in the Czech Republic. The article describes examples of the use of different robotic toys and kits in different grades at primary schools based on their experience and experience of primary school teachers in particular. Empirical research will be (was) carried out by exploratory methods (questionnaire, discussion, interview). The work is focused on the use of robotic toys and kits in education at primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3275-3285

  • Název nakladatele

    International Association of Technology Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku